Beeldmerken
Logos
 
1/11
Beeldmerken
Een goede visuele identiteit (huisstijl) heeft bijna altijd een beeldmerk (of logo). Maar … een logo is geen huisstijl. Naast het beeldmerk spelen nog een aantal elementen een cruciale rol om te komen tot een goede identiteit: o.a. kleur, papier, beeldredactie, grafische taal.

Een beeldmerk heeft een zwart-wit versie en is klein goed leesbaar. Altijd. Van visitekaartje tot website.
Fedrigoni Benelux / visuele identiteit
Fedrigoni Benelux / visual identity
 
1/9
Fedrigoni - Papiermakers uit Italië
Fedrigoni maakt al drie eeuwen lang papier in Verona, Italië. Sinds begin 2011 levert Fedrigoni in Nederland rechtstreeks aan drukkers en ontwerpers.
In 2011 hebben wij voor Fedrigoni Nederland een visuele identiteit ontwikkeld. Daarnaast hebben wij Fedrigoni Nederland op de Nederlandse markt geïntroduceerd. Voor zowel Nederland als voor België hebben wij de websites ontworpen en gerealiseerd.

Voor meer informatie over Fedrigoni bekijk ook
www.fedrigoni.nl
www.fedrigoni.be
IHS, Erasmus Universiteit Rotterdam - Visuele communicatie
IHS, Erasmus Universiteit Rotterdam - Visual communication
 
1/2
Sinds 2007 ontwikkelen wij alle visuele communicatie, online en offline media, voor IHS (Erasmus Universiteit Rotterdam).

Zo ontwierpen we onder andere: de correspondentiereeks, (course)brochures, jaarverslagen, magazines, publicaties, templates, cd-rom's, digitale nieuwsbrief en website.
Shell / Honderd Jaar Shell Pernis / book
Shell / Honderd Jaar Shell Pernis /  book
 
1/4
Het jubileumboek Honderd Jaar Shell Pernis geeft een beeld van de geschiedenis van het bedrijf: een eeuw raffinage en petrochemie in de Rotterdamse haven.
Bij de tot stand koming van de uitgave waren we in de eerste instantie verantwoordelijk voor het ontwerp, daarnaast waren we nauw betrokken bij de redactie van het boek.
We ontwierpen het boek, de verpakking van het boek en de dvd, die opgenomen is in de omslag.
Geheimen in papier / Grafisch Papier / boekje
Paper secrets / Grafisch Papier / booklet
 
1/8
Papermark is een door Grafisch Papier ontwikkelde methode waarmee watermerkachtige beelden in papier kunnen worden aangebracht.
GP vroeg ons een concept te bedenken voor het presenteren van deze techniek in een boekje.
Aangezien de techniek een geheim procédé is, bedachten we de titel Geheimen in papier. We vroegen schrijver Rik Oerlemans een aantal korte verhalen te schrijven over kleine en grote geheimen. De illustraties die we maakten bij de verhalen zijn uitgevoerd als Papermark, op verschillende papieren uit de collectie van Grafisch Papier.
Grafisch Papier / Corporate Papers / presentatiemappen
Grafisch Papier / Corporate Papers / presentation folders
 
1/8
Grafisch Papier (nu Antalis) is leverancier van een uitgebreid assortiment papier, enveloppen en verpakkingen.
Voor negen huisstijlpapieren van GP ontwikkelden we presentatiemappen, bedoeld om de doelgroep te informeren over de kwaliteiten en mogelijkheden van de diverse papiersoorten. Voor de mappen werd een bijbehorende verpakking ontworpen.
De mappen worden gebruikt door ontwerpers, drukkers, reclameburo's en communicatie adviseurs.
IHS Erasmus Universiteit / Course Brochure 2010 - 2011 / brochure
IHS Erasmus University / Course Brochure 2010 - 2011 / brochure
 
1/10
formaat 200 x 250 mm
Ruimte voor vervreemding / Desiree de Baar / vouwvel
Space for alienation / Desiree de Baar / folding poster
 
1/2
Publicatie van een selectie werken van kunstenares Desiree de Baar.

www.desireedebaar.nl
IHS Erasmus Universiteit / Studying and living in Holland / boekje
IHS Erasmus University / Studying and living in Holland / booklet
 
1/6
formaat 120 x 150 mm
Conny Janssen Danst / website
Conny Janssen Danst / website
 
1/6
Binnen de nieuwe identiteit van Conny Janssen Danst, ontwikkelden we ook de website. De website is een ontmoetingsplek voor zowel bezoeker als danser geworden. De visueel rijke site laat zien dat Conny Janssen Danst meer dan een dansgezelschap is.

fotografie: Leo van Velzen
tekst: Remco van Rijn
realisatie: Bas Ben Zineb

www.connyjanssendanst.nl
Shell / Our Flexible Flagship / logboek
Shell / Our Flexible Flagship / log
 
1/8
Het Our Flexible Flagship boekje dat we voor Shell Pernis ontwierpen is opgezet naar het idee van een logboek. Doel van het boekje was om medewerkers van Shell Pernis over de nieuwe visie op de toekomst - gedefinieerd in het Flexible Flagschip programma - te informeren en ze op de hoogte te houden van gebeurtenissen binnen een periode van 18 maanden.
In 2009 verscheen een tweede uitgave van het boekje.
De Cel / Naturalis Leiden / reizende tentoonstelling
The Cell / Naturalis Leiden / touring exhibition
 
1/4
Reizende tentoonstelling in opdracht van Naturalis over de kleinste eenheid binnen het menselijk lichaam, de cel.
In samenwerking met Naft.

www.naft.nl
Lichting 0902 > Van scholier tot marinier / Cornelie de Jong / cahier
Class 0902 > From Student to Marine / Cornelie de Jong / cahier
 
1/10
Fotografe Cornelie de Jong volgde de lichting mariniers 0902 van het moment van binnen komen tot het moment van beëdiging.

Samen met Cornelie ontwierpen we een cahier dat een kleine selectie uit deze reportage weergeeft.

www.cornelie-de-jong.nl
Oorlog went... / Artsen Zonder Grenzen / reizende tentoonstelling
Oorlog went... / Doctors Without Borders / touring exhibition
 
1/6
Een reizende tentoonstelling ter ondersteuning van de campagne Oorlog went... behalve als je er middenin zit.
Twee containers vestigen de aandacht op de zogenaamde 'chronische conflict-gebieden'. De eerste verschaft een snelle indruk in beeld en geluid. De tweede gaat dieper in op de levens van ontheemden in de getroffen gebieden. De containers reisden naar manifestaties zoals Huishoudbeurs en Pinkpop.
Het ontwerp werd genomineerd voor de Nederlandse Designprijzen.
Conny Janssen Danst / visuele identiteit 2008-2012
Conny Janssen Danst / visual identity 2008-2012
 
1/7
In 2009 ontwikkelden we de nieuwe identiteit van het Rotterdamse dansgezelschap Conny Janssen Danst. Belangrijk uitgangspunt was het verkondigen van de naam Conny Janssen Danst in de straten en theaters van Rotterdam.

www.connyjanssendanst.nl
Diverse voorstellingen / Bonheur Theaterbedrijf Rotterdam / A0 affiches
Various performances / Bonheur Theaterbedrijf Rotterdam / A0 posters
 
1/11
Sinds 2005 maken we alle uitingen voor Bonheur Theaterbedrijf Rotterdam.
We ontwierpen de huisstijl en voor elke voorstelling maken we de uitnodiging en het affiche.
De illustraties zijn van Fleur Zee.

www.fleurzee.nl
A New Brand New #1 / affiche-flyer
A New Brand New #1 / poster-flyer
 
1/2
De eerste uitvoering van Brand New vond plaats in december 2009. De bijna vanzelfsprekende samenwerking tussen de choreografen van Dansateliers en de dansers van Conny Janssen Danst mondde uit in een serie voorstellingen in de studio van Conny Janssen Danst.

Voor Brand New #1 creëerden we een visuele optelsom van dansers en choreografen. Ieder jaar ontstaat - door de wisseling van namen - a new Brand New.
Het ontwerp van de affiche-flyer legt de focus op de individuele kwaliteit van zowel de choreografen als de dansers.
NFI news / Nederlands Foto Instituut / 12 pagina's
NFI news / Nederlands Foto Instituut / 12 pages
 
1/4
Het Nederlands Foto Instituut (1993 - 2003) bevorderde als nationaal instituut de kennis en de kwaliteit van de fotografie in nederland, met toonaangevende exposities, lezingen en beheer van een omvangrijke collectie. In deze periode maakten wij affiches, boeken, uitnodigingen, jaarverslagen, tentoonstellingen en het getoonde NFI news.